رویدادها آرشیو خبر ها
فرش قرمز كم نظیرِ دنیای فوتبال برای مویس كین!

فرش قرمز كم نظیرِ دنیای فوتبال برای مویس كین!

 

با ترند شدن نامِ «مویس كین» در فهرست اخبار ورزشی رسانه‌های ایتالیایی، مجموعه‌ای از اخبار، تحلیل‌ها، تصاویر، ویدئوها و شایعات پیرامون مهاجم 18 ساله یوونتوس و تیم ملی ایتالیا منتشر شده است. حضور نیم ساعته او در تركیب آتزوری باعث شده از او حتی به عنوان «آینده فوتبال ایتالیا» نیز نام برده شود. حالا او با چند دقیقه حضور در یك بازیِ یووه و تیم ملی ایتالیا یك شبه راه صد ساله را طی كرده و در آستانه مبدل شدن به یك ستاره بالقوه در سرزمین چكمه‌ای قرار گرفته است.

 

مویس كین مهاجم جوان باشگاه یوونتوس با ورود به زمین در دقیقه 62 دیدار دوستانه ایتالیا در مقابل ایالات متحده آمریكا به جای دومنیكو برابردی، به نخستین بازیكن متولد قرن بیست و یكمِ آتزوری تبدیل شد تا نامش در صدر اخبار ورزشی این كشور قرار بگیرد.

 

كین كه سابقه بازی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی فوتبال ایتالیا را در كارنامه ورزشی‌اش دارد در حالی اولین بازی ملی‌اش برای تیم ملی بزرگسالان ایتالیا را انجام داد كه در تیم باشگاهی‌اش تنها یك بار فرصت حضور در میدان را داشته است.

 

رسانه‌های ایتالیایی در روزهای اخیر با مقایسه ماریو بالوتلی و مویس كین (احتمالاً به خاطر شباهت رنگ پوست این دو بازیكن) از ظهور یك بالوتلی جدید در تیم ملی ایتالیا خبر می‌دادند. در همین حال، بالوتلی نیز پس از انجام نخستین بازی ملی كین، با نوشتن عبارت «بالاخره... » و ساختن هشتگ (#fieroditefrate) به معنی «افتخار می‌كنم» در كنار تصویری از نخستین حضور كین با لباس آتزوری در حساب كاربری‌اش در اینستاگرام، به این اتفاق واكنش نشان داد.

 

در سوی دیگر، مویس كین نیز با انتشار دو تصویر از حضورش در دیدار مقابل تیم ملی آمریكا در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت:

 

لحظاتی جادویی همراه با تیم ملی ایتالیا و كسب یك پیروزی عالی. خدایا شكرت.

 

در همین حال وب‌سایت خبری Le10Sport نیز بلافاصله پس از نخستین بازی كین در خبری از علاقه‌مندی مسئولان باشگاه المپیك مارسی برای ارائه درخواست انتقال قرضی این بازیكن در ماه ژانویه به این باشگاه خبر داده‌ و انجام این انتقال را در گرو تصمیم نهایی مربی و مدیران بانوری پیر عنوان كرده است. پیش‌تر نیز رسانه‌ها از باشگاه‌های ناپل، اینتراخت فرانكفورت و گالاتاسرای تركیه به عنوان باشگاه‌های علاقه‌مند به جذب ستاره نوظهور فوتبال ایتالیا نام برده می‌شد.

 

 

در سوی دیگر، مویس كین نیز پس از اتمام این بازی در گفتگو با SKY SPORTS گفت:

 

نخستین بازی در تیم ملی بزرگسالان ایتالیا؟

 

لحظه‌ای هیجان‌انگیز برای من بود. احساس می‌كنم امشب خوشبخت‌ترین فوتبالیست ایتالیا هستم. پوشیدن پیراهن آتزوری برای من افتخار بسیار بزرگی است و قول می‌دهم تمام تلاشم را برای حفظ آن انجام دهم.

 

بالوتلی؟

 

او بازیكن بسیار خوبی است اما سبك بازی ما كاملاً متفاوت است. نمی‌دانم چرا در این چند روز من را دائماً با ماریو مقایسه می‎‌كنند؟ !

 

یوونتوس؟

 

یووه همیشه آماده پیروزی است. من نیز برای حضور در تركیب آنقدر تمرین می‌كنم تا بالاخره شانس بازی را به دست بیاورم.

 

گفتنی است؛ مویس كین مهاجم 18 ساله یوونتوس كه از خانواده‌ای اهل ساحل‌عاج در ایتالیا متولد شده، در فصل تابستان و به صلاحدید ماسیمیلیانو الگری از تیم پریماورای یوونتوس در فهرست بازیكنان تیم بزرگسالان یووه قرار گرفت. او كه تا تابستان سال 2020 با یوونتوس قرارداد دارد، 37 بازی در رده‌های مختلف سنی برای تیم ملی ایتالیا انجام داده و 21 گل نیز به ثمر رسانده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: